O świątecznym prezencie i Masala Chai


Chłodny, zimowy wieczór najlepiej jest spędzić pod kocem, z dobrą lekturą i kubkiem herbaty. Moim zeszłorocznym odkryciem jest Masala Chai – aromatyczna, pochodząca z Indii herbata serwowana z mlekiem. Słodki zapach i korzenny smak od razu przypadły mi do gustu, dodatek mleka (może być roślinne) nadaje jej aksamitnej, nieco gęstszej konsystencji.
Dotychczas kupowałam gotowe mieszanki Masala Chai, jednak podczas ostatniej wizyty u znajomych odkryłam, że można ją łatwo przygotować samemu, co więcej, może być również świetną propozycją na prezent.
Tak więc, jako świąteczny, możliwy do własnoręcznego wykonania prezent przedstawiam Masala Chai!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Składniki:
3 łyżeczki dobrej jakości czarnej herbaty liściastej
5 łyżeczek cukru albo miodu, u mnie Xylitol
łyżeczka imbiru
pół łyżeczki lub pół laski cynamonu
pół łyżeczki gałki muszkatołowej
kilka goździków
pół łyżeczki kardamonu


Istnieje wiele przepisów na Masala Chai, tak więc w zależności od naszych upodobań można zmieniać proporcje składników.


Przygotowanie:
2 szklanki wody
1-2 szklanki mleka (może być roślinne)


Mieszankę wsypać do rondelka i zalać dwoma szklankami wody, zagotować. Po zagotowaniu zmniejszyć ogień, dodać mleko i podgrzewać napój jeszcze kilka minut.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jeżeli uznamy herbatę za zbyt intensywną możemy oczywiście dodać więcej wody lub mleka, można dodać również łyżeczkę kakao i stworzyć Mocca Chai lub też schłodzić napój i podawać go z kostkami lodu i cytryną (w wariancie – bez mleka).


Ja moje mieszanki wsypałam do słoiczków, zaopatrzyłam w instrukję przygotowania i zostawiłam pod choinką, mam nadzieję, że będą miłą niespodzianką!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  • Indyjska herbata Chai Masala http://www.arkadia-polania.pl/herbata-chai-masala.php [dostęp: 2014-12-23],
  • Reklamy

    Skomentuj

